Notering 3.0

Det finns vissa saker som gör mig förvirrad
Satt och åt en hamburgare på Burger King
Tittade ut på Karl Johan och bara studerade
Människor som går, pratar, röker, springer
Så där lagom slött och intressan en lördag
Men sen, när jag är på väg hem i min bil
Mycket längre upp på gatan, så ser jag hon
Hon som på något sätt fastnade i mitt minne
Hon som gick förbi fönstret, ner till T-banan
Springer förbi mitt bilfönster, från "fel" håll
Jag bara tittar på henne, hon sätter sig ner
På en busshåldplats och väntar på bussen
Men, skriker min hjärna, du var ju på väg
Men inte med buss, du skulle ju åka tåg
Jag får grönt och kör, förvirrad och lost
i Oslo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0